araswindow44.jpg

ما همواره شاهد آن هستیم که تقاضا در فصل سرما و با امدن پاییز و زمستان برای رگلاژ و تعمیر در و پنجره یو پی وی سی بیشتر می شود.
زیرا در این فصل مردم متوجه ورود سرما به داخل خانه های خود می شوند و اتلاف انرژی را بیشتر درک می نمایند.
از انجایی که می دانید و در مقالات قبلی گفته شده درب و پنجره دوجداره UPVC دارای خواص عایق بوده منظور از عایق در مورد این محصول عایق صوتی و حرارتی می باشد.
که در فصل سرما و گرما به دو صورت مختلف عمل می کند.
ما لازم دانستیم که ابهامات شما را در مورد مشکلات احتمالی در و پنجره حل نماییم.

مشکلات درب و پنجره دوجداره

شاید با شنیدن این جمله تعجب کنید که  این همه در مقالات گذشته راجب مزایای این کالا گفته شده و اکنون درباره مشکلات و معایب ان می گوییم.
باید بگوییم بله این محصول معایبی هم دارد اما نه یک محصول با کیفیت!
محصولات بی کیفیت موجود در بازار که روز به روز بر انها افزوده می شود زیان هایی در گذر زمان به وجود می اید.
معمولا خواص پنجره دوجداره UPVC  وقتی از بین می رود که شما از محصولات متفرقه و با کیفیت پایین استفاده نمایید.
این مشکلات را می توان از جمله ضعیف بودن یراق الات و ضعیف بودن پروفیل UPVC، کارکرد نادرست و نصب نادرست، استفاده از شیشه دوجداره غیر استانداره و … ذکر نمود. همه این موارد ذکر شده باعث اتاف انرژی، داخل شدن سرما و هچنین نفوذ اب و باران به داخل منزل و همچنین رسوب گچ ساختمان ها می شود در این مواقع صاحب ساختمان به جای پیگیری این مسئله سعی در نادیده گرفت ان دارند اما نمی داند که در صورتی که اقدام به موقع انجام شود زیان های وارده به پنجره و ساختمان به حداقل می رسد.
همچنین تعمیر و رگلاژ نیز راحت تر انجام می شود که تا سال ها بدون تعمیر دوباره محصول برای شما بدون عیب کار می کند.

تعمیر پنجره دوجداره بهتر است یا تعویض پنجره قدیمی؟

این که بگویم کدام مرد بهتر است بحث طولانی دارد اما باید گفت هر دو این دو چه تعویض درب و پنجره دوجداره و یا چه تعمیر ان امری بسیار مهم است که نیزا به متخصصین دارد. تیم ارس وین همواره در هر لحظه امادگی این را دارد که در صورت بروز مشکل برای محصولات یو پی وی سی منزل شما این مشکل را برطرف نماید.
از جمله مواردی که به انها پرداخته می شود تعویض و تعمیر یراق الات و درز گیر ها، دستگیره و قفل می باشد. اما باید گفت که اگر امر درو پنجره قدیمی  شما تمام شده ما پیشنهاد می کنیم که اقدام به تعوض ان نمایید. همکاران فنی ما با تجربه فراوان در این امر قادر هستند تعویض درب و پنجره های قدیمی را با پنجره دوجداره بدون تخریب حتی ذره ای انجام دهند و این عمل را در مدت کوتاهی انجام می دهند.
همانطور که دیده می شود بعضی هم وطنان عزیز ما در این موارد به جای پیدا کردن راه حل دنبال فراموش کردن و نادیده گرفتن ان می باشند یا با این طرز فکر که به هیچ شرکتی نمی شود اعتماد نمود یا همه شرکت ها به دنبال منافع خود هستند سعی در تعمیر پنجره های خانه خود می باشند ولی در نهایت باعث تخریب بیشتر کالا و در نهایت بیشتر شدن هزینه ها می گردد. همکاران ما در مرکز فروش در تمام ساعات روز شب امادگی این را دارند که به شما بصورت کاملا رایگان به تمام سوالات شما پاسخ دهند تا با خیال راحت تصمیمات خود را در این امر بگیرید.
در اخر باید گفت هر کدام از موارد تعمیر یا تعویض  که لازم است باید انجام شود.
زیرا شاید شما به فکر هزینه های این کار می باشید اما به خاطر داشته باشید که چه هزینه های در طول این خرابی از جمله هزینه قبوض برای شما ممکن است پیش بیاید. معمولا صورتی که درب و پنجره یو پی وی سی دچار تخریب زیادی نشده باشد با تعمیر و ریگلاژ ان توسط متخصصین به روز اول باز می گردد. اما در صورتی که کارشناسان به این نتیجه برسند که باید تعویض صورت گیرد پس بدانید که هر گونه هزینه برای تعمیرات بیهوده می باشد و تغییر انچنانی صورت نمی گیرد. بعضی از افراد سود جو و شرکت های متفرقه برای سود بیشتر در مواقعی ممکن است که به شما بگویند نیاز به تعویض پنجره می باشد.
ولی در صورتی که با کمی تعمیر این درب و پنجره شما به درستی رگلاژ می شود دراین مواقع چه باید کرد؟ همکاران ما در واحد نصب پنجره دوجداره با رعایت اصول انسانی و تخصص لازم با ما در این امر همکاری می نماید و نمایندگان قابل اعتماد ما در هنگام بازدید پروژه می باشند پس دیگر جای شکی نیست.

روش صحیح باز و بسته نمودن درب دوجداره

به دلیل اینکه بعضی از مشتریان پس از مدتی با قفل در و پنجره دوجداره upvc به مشکل می خورند قصد داریم در این مقاله به نحوه باز بسته نمودن این  موضوع بپردازیم تا هم نحوه کار با در و پنجره upvc برای شما راحت تر شود و هم  عمر یراق الات و مخصوصا قفل در و پنجره منزل شما بیشتر شود.
عدم اطلاع از نحوه کار با قفل این نوع درب ها باعث شده که مشتریان گمان کنند قفل ها خراب می باشد یا درب و پنجره به درستی رگلاژ نمی باشد.

نحوه باز و بسته کردن درب دوجداره upvc

درب  upvc مانند اکثر درها با فشار به سمت چهار چوب به صورت نیمه بسته در می اید به این حالت که شما با فشار درب به سمت چهار چوب قفل درب دوجداره به خاطر فنر موجود در داخلش به سمت داخل می رود.
بدین شکل که فنر موجود در زبانه عمل نموده و زبانه به سمت داخل فرو می رود در این حالت با بسته شدن درب upvc در به حالته نیمه بسته در می اید و موقتا بسته می مانند. اما هنوز گرد و قبار و سر وصدا وارد محیط می شود و هوا در ان جریان دارد.

 اما اگر بخواهیم درب را کاملا قفل نماییم که کاملا عایق شود چه باید کرد؟
برای اینکار کافی است دستگیره درب را به سمت بالا کشیده در همین موقع لنگه باز شو در به سمت چارچوب می رود.
می توان دید تمام درز های بین فریم کاملا بسته می شود و درب کاملا عایق شده است.
در نظر داشته باشید با که اگر دستگیره را پس از بسته شدن در upvc کاملا فشار دهید می توانید مطمئن شوید که در عایق بندی درستی دارد یا خیر.

نحوه قفل کردن درب دوجداره UPVC

برای قفل کردن در کافی است ابتدا در را با فشار دست به حالته نیمه بسته در اورید.
سپس دستگیره را به سمت بالا بشکید در مرحله بعد سوئیچ یا کلید را به تا انتها می چرخانیم تا درب کاملا قفل شود.
حال برای باز کردن درب  کافی است کلید را در جهت مخالف یعنی در جهتی که قفل باز می شود بچرخانید.
در مرحله بعدی دستگیره را به طرف پایین فشار می دهیم.
در به خاطر داشته باشید اگر درب سفت باز شد بهتر است که کمی فشار بیشتری به دستگیره وارد نمایید تا از باز شدن درب دوجداره اطمینان حاصل مطمئن شوید.

نگه داری و روغن کاری پنجره upvc

قبلا راجب نحوه نگهداری از درب و پنجره دوجداره  یو پی وی سی صحبت کرده ایم و راجب اهمیت این موضوع و در عین حال سادگی ان سخن گفته ایم.
امروز قصد داریم در مورد روغن کاری پنجره دوجداره که یکی از موارد مربوط به پروسه نگهداری ان است صحبت کنیم.
با انجام روغن کاری درب و پنجره دوجداره upvc  شما به راحتی باز و بسته ی شود زیرا به مرور زمان با نشستن کثیفی و گرد و خاک بر روی لولا ها و دیگر نقاط متحرک پنجره upvc نقاط متحرک به درستی عمل نمی کند.
در نهایت اگر به این موارد توجه نکید ممکن است عمر درب و پنجره شما کم شود.
از جمله  نقاطی که در باید روغن کاری و گریس مالی شود دستگیره، قفل ، لولا و اسپانیولت می باشد.
فرقی نمی کند که پنجره شما برای اولین بار و بر روی ساختمان های تازه تاسیس نصب شده است یا پروسه به صورت تعویض پنجره قدیمی با پنجره دوجداره می باشد در هر حال محصول به روغن کاری نیاز دارد تا عمر ان بالا رود و به درستی عمل کند.
پیش از روغن کاری حتما باید به یاد داشته باشید که عمل روغن کاری پنجره دوجداره باید حتما با روغن های صنعتی مخصوص روان کاری باشد زیرا روغن های حلال نه تنها بعد از مدتی خشک و باعث تخریب می شود بلکه برای درب و پنجره دوجداره upvc مضر می باشد.
حتما به خاطر داشته باشید که در هنگام روغن کاری پنجره دوجداره روغن بر روی پروفیل ها نریزد چون ممکن است باعث تخریب رنگ ان شود.
برای روغن کار ابتدا در و پنجره دوجداره را باز کنید.
برای روغن کاری اسپانیولت روغن را در حفره هایی که روی ان وجود دارد بریزید.
روغن کاری قسمت سویچ به این شکل است که در قفل را باز کنید سپس روغن را روی سیلندر قفل بریزید و با کلید چند بار درب و پنجره دوجداره را قفل و باز نمایید.
برای قیمت لولا ها پنجره را باز نمایید و به ارامی روغن را روی لولا و محل هایی که متحرک است بریزید  سپس چند باز در یا پنجره را باز بسته نمایید تا روان شود.
ما پیشنهاد می کنیم از اسپری یا قمو روغن باری روغن کاری استفاده نماید زیرا امکان ریختن روغن روی پروفیل upvc کمتر می شود.
همانطور که در تصویر مشاهده می نمایید پیشنهاد ما اسپره روغن کاری پنجره دوجداره می باشد.
در اخر این جمله را به خاطر داشته باشید که پنجره دوجداره یو پی وی سی  با تمام مزایا و طول عمر بالا نیاز به نگه داری صحیح دارد.

روش کندن برچسب پنجره دوجداره upvc

مشکلی که بعد از خرید درب و پنجره دوجداره upvc یا بعد از تعویض پنجره قدیمی با پنجره  دوجداره وجود داره مشکل کندن و جدا کردن برچسب های روی پروفیل می باشد.در ادامه قصد داریم نحوه صحیح کندن برچسب ها را در این مقاله توضیح بدهیم زیرا این لیبل ها به دلیل تجزیه پذیر بودن انها بعد از گذشت زمان اگر حداکثر تا سه ماه کنده نشود موجود بد رنگی و تخریب پروفیل upvc  می شود.

نحوه کندن برچسب شیشه دوجداره

روی جداره های شیشه دوجداره و سه جداره لیبل هایی دارای مشخصات شیشه مانند ابعاد و نوع ان می چسبانند به دلیل استفاده از مواد خاص که این لیبل ها با ان ساخته می شود کندن ان به راحتی امکان پذیر نمی باشد در ادامه ما قصد داریم روش هایی باز گو نماییم تا عمل کند لیبل ها را به راحتی انجام دهید تا از تمیزی و زیبایی شیشه ها را حفظ نمایید.
۱- یکی از راحت ترین روش ها استفاده از شیشه پاکن و کاردک است تا عمل کندن لیبل با سرعت صورت گیرد.
برای این کار در ابتدا با شیشه پاک کن روی محلی که برچسب وجود دارد را خیس نمایید.
سپس  منتظر بمانید تا چند دقیقه بگذرد و سپس با کاردک لیبل ها را از روی شیشه بتراشید.
با احتمال زیاد لیبل ها به راحتی با این روش پاک شده اما در غیر این صورت می توایند از روش دوم نیز استفاده نمایید.
۲- در روش دوم مراحل زیرا را پیش می برید:
در ابتدا ظرفی را اب گرم پر کنید و داخل ان حدود ۲ قاشق پودر صابون بریزید و سپس محلول را هم بزنید تا کف کند، روی برچسب بکشید.
اگر از لیبل چیزی باقی بماند ان را با کاردک لیسه ای بکنید.
اگر از برچسب چیزی باقی ماند با روغن های طبیعی مانند روغن مایع یا زیتون یک دستمال را تر نمایید تا و روی شیشه بکشید تا کاملا شیشه تمیز شود.

جدا سازی و کندن پرچسب پروفیل upvc

همانطور که دیده اید بر روی پروفیل یو پی یو سی لیبل های وجود دارد که باعث حافظت درب و پنجره دوجداره upvc در مقابل ضربه های ناشی از حمل و نقل و نصب و همچنین خراش نیافتادن روی انها می شود.
از دیگر مزایای این لیبل ها محاظت درب و پنجره دوجداره upvc  از امواج و نور خورشید قبل از نصب می باشد.
این لیبل ها بعد از نصب باید جدا شود زیرا علاوه بر این که زیبایی ساختمان را از بین می برد.
این لیبل ها بعد از گذشت حداکثر سه ماه به دلیل تجزیه پذیر بودن شروع به تجزیه شدن و رنگ پنجره را خراب می کند.
لازم به ذکر است در تعویض پنجره های قدیمی  کندن لیبل ها به صورت بعد از نصب صورت می گیرد اما در عملیات های ساختمانی تا بعد از اتمام پروژه صبر می شود تا به درب و پنجره ها اسیبی نرسد.
اگر لیبل ها در روز های اول کنده نشود ممکن است بعد از گذشت زمان این امر مشکل باشد.

روش جدا کردن برچسب بجا مانده روی پنجره Upvc

اگر لیبل روی پروفیل UPVC بجا ماند می توانید ان را با استفاده از سشوار یا بنزین سوپر پاک نمایید.
حتما از بنزین سوپر استفاده نمایید زیرا بنزین معمولی باعث سیاه شدن پروفیل یو پی  وی سی می شود.
برای اطمینان ابتدا قسمتی را با بنزین سوپر پاک نمایید و سپس با اب بشورید چند روز منتظز نمایید اگر تغییری در رنگ ایجاد نشد ما بقیه پنجره را نیز با بنزین سوپر پاک نمایید.
در اخر باید گفت بعضی مشتریان به اشتباه تصور می کنند که این برچسب ها باعث  بالا رفتن طول عمر درب و پنجره دوجداره و سه جداره UPVC می شوند.
اما باید گفت نه تنها این موضوع درست نمی باشد بلکه برعکس آن باعث از بین رفتن رنگ پروفیل با گشت زمان می شود.

لطفا سوال یا نظر خود را اینجا مطرح نمایید